понеделник, 18 юли 2016 г.

Блага Димитрова

       КАМЕНОЯД


Далечен братовчед на домоседа дървояд,
аз глождя коравата ядка на камъка
без зрак и пространство.


Разяждам зев за водата и въздуха.
Прегризвам ходници за светлината.
В каменоломна с взлом.


Ключар съм на времето.

Отвън морето реве и блъска:
- Отваряй! Защо протакаш? Пусни ме!
- Аз чопля, почакай! 


И вятърът драска скалата с нокти:
- Отключвай! - И хлопа припряно дъждът:
- Пусни ме през цепките!


И южното слънце с нажежени стрели
обсипва бронята на канарата:
- През иглени уши ме внижи!


Просвердлям пролуки през порите в камъка.
Промяната пъпли в потайни пластове.
- Търпение, къртя! 


Проникнат ли, капките ще избухнат.
И зной, и мраз ще ваят след мен
преобразяващи шупли.


Дълбая за бъдещето.

Морето напира огромно, могъщо.
Щом прорез открехна, то ще нахлуе
и първо мен ще удави.


Но аз копнея за този миг.
Но аз копая вкаменен мрак.
Окаян каменояд.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.